نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا/ بیزاری از کیک بی‌عاری!
کد خبر: ١٦٢١٧٥ تاریخ انتشار: ٢٩ تير ١٣٩٩ - ٢٢:٢٩
صفحه نخست » مطالب وسط
جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا/ بیزاری از کیک بی‌عاری!

 

در شرایطی که مردم در حوزه شهری بخصوص در ایام اوج گیری کرونا با مشکلات متعددی روبه رو هستند، شهرداری تهران اقدام به برگزاری جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، شهرداری تهران امروز در اقدامی عجیب و همزمان با سالگرد 50 سالگی تأسیس بهشت‌زهرا(س) بزرگ ترین گورستان پایتخت، اقدام به برگزاری مراسم جشن تولد با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل (ره) کرد.

با وجود اینکه برگزاری مراسم‌ها و گردهمایی‌ها به دلیل اوج دوباره کرونا در کشور ممنوع شده بود، مراسم جشن تولد قبرستان پایتخت برگزار و از کیک تولد 50 سالگی آن رونمایی شد. اقدامی که تعجب مردم و کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت چراکه اساساً برگزاری جشن تولد برای یک قبرستان که عمدتاً یادآور روزهای تلخ و از دست عزیزان است، امری عجیب و غیرمعمول است، آنهم در شرایطی که روزانه حدود 70 نفر از شهروندان تهرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده و در بهشت زهرا به خاک سپرده می شوند. 

از ابتدای شیوع کرونا و بخصوص در روزهایی که محدودیت ها برداشته شده است، انتقادات زیادی به ناوگان حمل و نقل شهری و مشکلات در این حوزه که به شیوع بیشتر کرونا منجر شده شاهد هستیم، با اینحال بنظر می رسد مدیران شهری به جای حل مشکلات این حوزه، دغدغه شان برگزاری جشن تولد قبرستان و کیک گرفتن است.

مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت دولت و همچنین شرایطی که کرونا پدید آورده موجب شده بسیاری از اقشار روزهای سختی را به لحاظ معیشتی بگذرانند. برگزاری مراسم تولد بهشت زهرا نشان داد میان مردم و بخشی از مسئولان فاصله عمیقی در درک شرایط جامعه وجود دارد و باصطلاح در عالم دیگری زیست می کنند و برایشان مهم تر از کاستن از فشارهای زندگی روزمره، دورهمی های تشریفاتی مهم است. آن هم یک دورهمی که مدیران شهرداری تهران و مدعوان این نشست را مضحکه شبکه های اجتماعی کرده است.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: