نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
پروژه کیمیا علیزاده در نطفه شکست خورد
کد خبر: ١٦١٦٣٢ تاریخ انتشار: ٠٦ بهمن ١٣٩٨ - ٠٨:٤٠
صفحه نخست » مطالب وسط
پروژه کیمیا علیزاده در نطفه شکست خورد

وقتی این ورزشکار زن موضوع مهاجرتش را در یک بیانیه شدید الحن علیه میهن خود علنی کرد، بسیاری مطرح کردند که وی نیز به ابزار سیاسی ضدانقلاب بدل شده است.

به گزارش صابرنیوز، این روزها ماجرای مهاجرات برخی ورزشکاران ایرانی به کشورهای غربی در فضای اجتماعی خبرساز شده است. البته برخی از ورزشکاران به صورت پنهانی و کم سر و صدا برای کشورهای دیگر بازی می کنند. اینهم به سبب این است که برخی از رشته های ورزشی لیگ های حرفه ای ندارد و ورزشکاران نمی توانند به صورت لژیونر در این کشورها به فعالیت حرفه ای ورزشی خود ادامه دهند. اما برخی از ورزشکاران نیز هستند که با جنجال و سر و صدای فراوانی قصد دارند فضای اجتماعی ایران را متاثر از مهاجرتشان کنند. 

«کیمیا علیزاده» ورزشکاری که در ایران بسیار مورد توجه چه از لحاظ مالی و چه رسانه‌ای بود یکی از همین ورزشکاران است. وی اخیرا در یک کنفرانس خبری شرکت و بیان کرده که می خواهد در آرامش به فعالیت ورزشی و زندگی خود در خارج از کشور ادامه دهد اما فعالیت های رسانه های وی و خصوصا شرکت در یک کنفرانس خبری علیه کشورش عکس این موضوع را نشان می دهد.

جالب اینجاست که رفتن وی از ایران و حضورش در یک کشور غربی که ابتدا در هلند بود با سر و صدای زیادی همراه بوده است. به نظر می رسد که وی نتوانسته برای حضور در تیم هلند خود را اثبات کند و حالا بیان می کند که دوست دارد در آلمان به فعالیت ورزشی خود ادامه دهد. جالب اینجاست از ابتدا که وی با یک بیانیه کذایی مطرح کرد که از جمله زنان سرکوب شده ایران است نه تنها این بیانیه با همراهی مردم ایران همراه نشد بلکه ایرانیان از اقشار مختلف وی را به شدت مورد شماتت و سرزنش قرار دادند. 

بسیاری این استدلال را داشتند که وی از فضای حرفه ای ایران به سبب اینکه نتوانسته موفق باشد فرار کرده و به خارج از کشور رفته است و عدم موفقیت خود را اینگونه به گردن شرایط کشورش می اندازد. این درحالی است که او یکی از زنانی بود که نمی تواند ادعا کند که در کشورش به وی بی اعتنایی صورت گرفته است؛ چراکه از لحاظ مادی وی از جوایزی چون 300 سکه طلا و یک دستگاه اپارتمان و خانه و مقداری پول نقد بهره مند شده است که ورزشکاران حرفه ای زن و حتی مرد همسطح او چنین توجهی شامل حال‌شان نشده است.
 
 
اما سئوال اینجاست که چرا با این شرایط سرزنش و شماتت مردم و نگرش منفی نسبت به علیزاده در میان افکارعمومی وی در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. درواقع به نظر می رسد این کنفراس خبری به همین دلیل انجام شده است. وقتی که اقدام ضدایرانی علیزاده مورد اقبال افکارعمومی و مردم کشورش قرار نگرفت، به نظر می رسد پروژه کنفرانس خبری برای دوباره مطرح کردن وی در میان اذهان عمومی حالا در حوزه بین الملل و استفاده از شوهای سیاسی مد نظر کشورهای غربی قرار گرفته است.

عده ای هم بیان می کنند که این شوهای ضدایرانی خانم وزرشکار که با برنامه ریزی همسرش و پوشش خبری رسانه های معاند همچون بنگاه سخن پراکنی بی بی سی فارسی و رسانه سعودی ایران اینتر نشنال همراه شده است، برای رسیدن به تسهیلاتی در این حوزه انجام می شود و به نوعی کاسبی سیاسی است. وگرنه ورزشکاران دیگری بودند که نتوانستند در فضای رقابتی ایران موفق شوند و ترجیح دادند در خارج از ایران و زیر پرچم کشور دیگری مسابقه بدهند اما اینچنین با بیانیه های ضدایرانی و کنفرانس های ضد کشورمان خودشان را مطرح نکرده اند.

به هر جهت به نظر می رسد که «کیمیا علیزاده» بیش از پیش به ابزار سیاسی و علمیات روانی کشورهای غربی و رسانه های ضدانقلاب تبدیل شده است و با حضور در کنفرانس های خبری که یک شو سیاسی است، به خوبی نشان داده که چگونه در بازی عملیات روانی به کار گرفته شده است و پروژه وی در نطفه شکست خورده است. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: جهان نیوز 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: