نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
اگر آمریکا فرمانده فعلی سپاه قدس را بزند...
کد خبر: ١٦١٦١٧ تاریخ انتشار: ٠٥ بهمن ١٣٩٨ - ٠٨:١٥
صفحه نخست » مطالب وسط
اگر آمریکا فرمانده فعلی سپاه قدس را بزند...

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، سردار اسماعیل قاآنی جانشین سابق سردار شهید قاسم سلیمانی و فرمانده فعلی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تهدید به ترور کرد.

به گزارش صابرنیوز، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، سردار اسماعیل قاآنی جانشین سابق سردار شهید قاسم سلیمانی و فرمانده فعلی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تهدید به ترور کرد.

الشرق الاوسط به نقل از برایان هوک نوشت: اگر فرمانده فعلی سپاه قدس هم بخواهد راه سردار سلیمانی را در کشتن آمریکایی‌ها طی کند، به سرنوشت او دچار خواهد شد.

برایان هوک در حاشیه مجع جهانی اقتصاد در داووس سوییس به الشرق الاوسط گفت: هر حمله به نیروهای آمریکایی با پاسخ شدید ایالات متحده روبرو خواهد شد. این یک تهدید نیست چون رییس جمهور ترامپ همواره اعلام کرده حمله مرگبار به نیروهای آمریکایی واکنش شدید ما را در پی خواهد داشت. [۲]

 

*آقای هوک در موقعیت فعلی و بویژه پس از انهدام مواضع ارتش آمریکا در پایگاه عین‌الأسد همچون آن مخلوقی است که بسته شده و راهی جز صدا کردن و زوزه کشیدن ندارد.

اما این تمام ماجرا نیست و درباره احتمال ادامه خباثت‌های آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ تحلیل‌های استراتژیکی هم وجود دارد که بد نیست آقای هوک از تعدادی از آنها با خبر باشد.

آن تحلیل‌ها از این قرارند:

 

یکم: پاسخ ایران در پایگاه عین‌الأسد یک پاسخ علی‌العجاله بود نه پاسخ کامل و نهایی.

اینکه جمهوری اسلامی ایران، پاسخ کامل و نهایی خود را در کجا به کاخ سفید و تروریست‌های آن تفهیم کند؛ مقوله‌ای است که ترور سردار قاآنی یا هریک از فرماندهان مقاومت در منطقه؛ بر عمق آن خواهد افزود.

 

دوم: اماره‌های تحلیلی نشان می‌دهد که اگر آمریکا می‌دانست با ترور سپهبد سلیمانی، تماشاگر تشییع میلیونی در ایران و عراق و کشورهای دیگر و شکسته شدن کمر هژمونی خود در منطقه (با موشکباران عین‌الأسد) می‌شود؛ هرگز دست به این کار نمی‌زد.

اکنون نیز بعید است که عقلانیت تحلیلی در کاخ سفید، فرمان دوباره به انجام حرکتی اینچنین بدهد. مگر اینکه همانند ترور سپهبد سلیمانی، حماقت به عقلانیت غلبه پیدا کند و آمریکا شاهد قطع شدن یک عضو دیگر پیکر خود در منطقه غرب آسیا و یا حتی در خاک خود باشد.

 

سوم: در انتقام موشکی ایران در عین‌الأسد؛ متحدین شماره یک آمریکا در منطقه نیز مورد تخاطب ایران قرار گرفتند.

احتمالا در صورتی که آمریکا از امروز تا ابدالدهر، اشتباهی نظامی علیه ایران اسلامی مرتکب بشود؛ آن تخاطب تبدیل به "تضارب" می‌شود و مسئولیت این رخداد نیز بر عهده آمریکاست.

البته بایستی اشاره کرد که منظور این تحلیل استراتژیک، اشخاص کلیدی محور مقاومت در سایر کشورهای منطقه نیز هستند.

خاصّه اینکه آقای هوک شاید هنوز از سیلی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران به هوش نیامده که "سپاه قدس" را یک نیروی بدون مرز نامیدند.

 

و چهارم: کاخ سفید باید بداند که ایران اسلامی هرگز بدنبال جنگ نیست اما پس از ترور سردار سلیمانی، خود را آماده "درگیری محدود" با آمریکا کرده و مردم و افکار عمومی ایران اسلامی نیز در جریان این امر قرار دارند.

این حقیقت نشان می‌دهد که حتی اگر حرف آقای هوک یک بلوف احمقانه بیشتر نباشد؛ ولی آمریکا و متحدانش در صورت هرگونه رفتار نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران و چهره‌های کلیدی مقاومت در منطقه؛ با فازی جدید از "انتقام سخت" مواجه خواهند شد.

خاصّه اینکه ایران و دستان بلندش در منطقه نشان داده که امروز، روزگار استیلای هژمونیک جمهوری اسلامی و انکسار هژمونی آمریکاست.

اینکه آمریکا به درجه‌ای از حماقت برسد که بخواهد چنین مقولاتی را تجربه کند و غیر از هژمونی منکسر خود؛ اقتصاد لرزان خود را نیز با تکانه‌ای محکمی مثل افزایش قیمت سوخت بیازماید؛ سؤالیست که پاسخ آن به زمان نیاز دارد.

گفتنیست، وزارت خارجه کشور روسیه نیز به تازگی اظهارات آمریکا در تهدید سردار قاآنی را قویاً محکوم کرد و آنرا غیر قابل پذیرش خواند. (اینجا بخوانید)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: مشرق




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: