نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
جلوگیری مجلس از فاش شدن حلقه نفوذی آمدنیوز؟!
کد خبر: ١٦١٠٤٠ تاریخ انتشار: ١٤ آبان ١٣٩٨ - ٠٩:١٤
صفحه نخست » مطالب وسط
جلوگیری مجلس از فاش شدن حلقه نفوذی آمدنیوز؟!

پس از دستگیری سرکرده کانال آمدنیوز برخی نمایندگان به این صرافت افتاده‌اند تا طرحی با محتوای ممنوعیت پخش اعترافات متهمان امنیتی از صداوسیما به صحن مجلس بیاورند.

به گزارش صابرنیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دیروز در حالی به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد که گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بررسی علل و مصادیق تخلفات در حوزه اراضی و املاک در دستور کار قرار داشت.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز با ۱۸۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه، با در اولویت بررسی قرار گرفتن طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی موافقت کردند.

محمدمهدی زاهدی در تشریح این طرح، گفت: طرح مذکور دو ماه قبل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و با توجه به اینکه امروز ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی است، درخواست آن را داریم که این طرح در اولویت بررسی مجلس قرار گیرد.


دستگیری «زم» و طرحی برای ممنوعیت


یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرحی درخصوص ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی صبح دیروز مجلس شورای اسلامی پنج طرح و لایحه را به‌صورت عادی اعلام وصول کرد.


طرح اعمال سه‌جانبه‌گرایی در ارکان عالی سازمان تأمین اجتماعی، طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات‌ اشخاص از صداوسیما و دیگر رسانه‌های گروهی، طرح تشکیل استان مازندران غربی با مرکزیت شهرک نمک‌آبرود، طرح تشکیل و اداره مناطق آزاد زیارتی و سیاحتی، لایحه موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین ایران و سوئیس.


نکته‌هایی در مورد طرح ممنوعیت پخش اعترافات متهمان امنیتی از صداوسیما وجود دارد که قابل توجه است. در ابتدا باید متذکر شویم که «محمود صادقی»، نماینده پُرحاشیه لیست امید که خود در انتشار موارد اثبات‌نشده علیه‌ اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها پرچم‌دار است از اصلی‌ترین عوامل جفت و جور کردن این طرح است.


اگرچه در این طرح به طور کلی ممنوعیت پخش اعترافات متهمان ذکر شده به‌صورت طبیعی می‌دانیم که غالباً اعترافات متهمان امنیتی از صدا و سیما پخش می‌شود. البته در این میان گاهی اعترافات برخی متهمان بزرگ اقتصادی نیز شاید پخش شده باشد ولی به طور خاص متهمان امنیتی مدنظر این طرح هستند.


نکته دیگر اینکه طراحان این طرح پس از دستگیری سرکرده کانال «آمد نیوز» یعنی «روح‌اله زم» به این صرافت افتاده‌اند تا این طرح را به مجلس ببرند! این موضوع وقتی قابل‌تأمل‌تر می‌شود که بدانیم پس از دستگیری زم موضوع دستگیری عوامل و منابع خبری او در داخل کشور و در نهادهای و سازمان‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت. لازم به ذکر است که پس از اعلام وصول این طرح، سایت‌های معاند ایران در خارج از کشور به استقبال این طرح رفته و از آن حمایت کردند. برای نمونه سایت «رادیو زمانه» که از سوی سازمان سیا اداره و مدیریت می‌شود در تعریف و تمجید از این طرح یک گزارش نوشت و منتشر کرد.


راستی طراحان این طرح چرا از پخش اعترافات سرکرده کانال ضدامنیتی آمدنیوز واهمه دارند؟ یا اینکه چه کسانی این طرح را به این نماینده‌ها پیشنهاد داده‌اند تا به صحن برده شود؟!


آمریکا به تعهداتش عمل نخواهد کرد


مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه دیروز را بر عهده داشت در جریان بررسی کلیات طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: ملت ایران در مقابل زور، ظلم و ستم سر خم نمی‌کنند. آمریکا می‌خواهد در برابر ملت‌های جهان و ملت ایران قلدری کند اما خیال خامی‌ دارد. ملت ایران به راحتی کوتاه نمی‌آید. آمریکا چهره واقعی خود را نمایان کرده و یکطرفه تمام تعهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.


نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  آمریکا خواستار مذاکره مجدد با جمهوری اسلامی است این در حالی است که ایران یک‌بار مذاکره کرده و به تعهدات خود عمل کرده است. از کجا معلوم که دوباره مذاکره‌ای انجام شود و آمریکا به آن پایبند بماند.


پزشکیان گفت: ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان قاطعانه در برابر ظلم و ستم خواهند ایستاد و سر خم نخواهند کرد.


نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با اکثریت آراء نمایندگان حاضر در جلسه، طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم را تصویب کردند. در این استفساریه آمده است که آیا جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی مشمول حکم بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۲۲/۱۱/۱۳۸۰ می‌باشد.


در پاسخ این استفساریه آمده است: «بلی، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی مشمول بند ۲ ماده ۲ قانون  مذکور است.» با این مصوبه، جمعیت هلال‌احمر نباید به ازای بودجه‌ای که از دولت می‌گیرد مالیات بدهد و به عبارت دیگر هلال‌احمر نباید به سازمان مالیاتی مالیات بدهد.


قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ پیرامون بررسی علل و مصادیق تخلفات در حوزه اراضی و املاک در جلسه علنی دیروز در دستور کار قرار گرفت.


در بخشی از این گزارش آمده است: با توجه به شرح وظایف این کمیسیون در اصل ۹۰ قانون اساسی و قوانین موضوع جلسات و مکاتبات عدیده‌ای با دستگاه‌ها در امر نظارت انجام شد. مکاتباتی با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و برخی شهرداران انجام شد.


بازدیدهای میدانی و بازرسی‌های مختلفی نیز در استان‌های مختلف انجام شد. این مرجع رأساً خاطیان را به مراجع قضایی معرفی و تا وصول نتیجه  نهایی و صدور رأی موضوع را پیگیری کرد و در موارد عدیده‌ای توقف تغییر کاربری‌ها، تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، اعاده زمین به وضع سابق را به دنبال داشت.


در این گزارش که نتیجه بررسی ۱۰۰ جلد پرونده در مورد تخلفات زمین‌خواری است، کوشش شده است، مهم‌ترین علل زمین‌خواری بررسی شود.  


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه ۳۸۲ شرکت دولتی برای سال آینده، رقمی ‌معادل یک میلیون و ۴۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. به گزارش صدا و سیما، محمدباقر نوبخت اظهار داشت: بنا بر تبصره ۴ ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، گزارشی از بودجه شرکت‌ها باید تا ۱۵ آبان تقدیم مجلس می‌شد که به همین دلیل امروز(دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸) در پانزدهمین جلسه ستاد بودجه کشور، آخرین اصلاحات و بررسی‌های لازم برای ارائه این گزارش در دستور کار قرار گرفت.


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در این جلسه برای بودجه ۳۸۲ شرکت دولتی رقمی ‌معادل یک میلیون و ۴۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، این ارقام بر مبنای بودجه‌ریزی عملکرد شرکت‌ها و قیمت تمام شده فعالیت‌های شرکت‌های دولتی، تهیه شده است.


پایان جلسه و شرکت نمایندگان در راهپیمایی


سید حمایت میرزاده با ‌اشاره به بررسی طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور، گفت: این طرح با اکثریت آرا اعضا کمیسیون رد شد.


وی افزود: همچنین طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها که کلیات آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسید برای اعمال پیشنهادات در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که بر این اساس مهلتی سه ماهه به دولت برای تدوین آیین‌نامه اجرایی این طرح اعطا شد.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: افزون بر وزارتخانه‌های سه گانه نام برده در قانون یعنی وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»، «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» تمامی‌ مراکز آموزشی و مؤسسات علمی ‌هم مکلف به تعیین این سرفصل‌ها شدند.


مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی دیروز را برعهده داشت، گفت: به‌دلیل آن که نمایندگان مجلس بتوانند در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان حضور یابند، ختم جلسه را اعلام می‌کنم.


وی بیان کرد: جلسه علنی بعدی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه (امروز) تشکیل می‌شود.



منبع: کیهان 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: