نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
سناتور مورفی: ما پیمان دفاعی مشترک با عربستان سعودی نداریم
کد خبر: ١٦٠٧١٨ تاریخ انتشار: ٢٥ شهریور ١٣٩٨ - ١٥:١٥
صفحه نخست » مطالب وسط
واکنش مقامات آمریکایی به حمله به پالایشگاه آرامکو در عربستان:
سناتور مورفی: ما پیمان دفاعی مشترک با عربستان سعودی نداریم

ترامپ:می دانیم مقصر کیست،اما منتظریم تاحرف پادشاهی ( عربستان ) را درباره عامل این حمله بشنویم و....

به گزارش گروه سیاسی صابرنیوز، دونالد ترامپ در واکنش به حمله به پالایشگاه آرامکو در عربستان در توئیتر نوشت : 
 
برای این که باور کنیم که می دانیم مقصر کیست دلیل داریم و بسته به شواهد با اسلحه هدف گرفته و با خشاب پر آماده ایم اما منتظریم تاحرف پادشاهی ( عربستان ) را درباره عامل این حمله بشنویم و ببینیم بر چه اساسی پیش خواهیم رفت. بر اساس حمله به عربستان که ممکن است ضربه ای به قیمت نفت بزند، اجازه آزادسازی نفت از ذخیره راهبردی نفتی در صورت لزوم را به میزانی که قرار است مشخص شود و برای حفظ عرضه کافی در بازار کافی باشد داده ام .

واکنش ها :

سناتور مستقل برنی سندرز : کنگره به ترامپ اجازه نخواهد داد جنگ فاجعه آمیزی را فقط به این علت که نظام وحشی عربستان از او خواسته است، به راه بیاندازد.  قانون اساسی آمریکا روشن است و کنگره و نه رئیس جمهور اختیار اعلام جنگ را دارد.

بن رودز ، معاون مشاور امنیت ملی امریکا در دولت اوباما: رئیس جمهوری که دائما دروغ می گوید ، به ما می گوید که بر اساس گفته کشوری پادشاهی ( عربستان ) عمل می کند که تحت حاکمیت دیکتاتوری بی رحمی قرار دارد که یک روزنامه نگار واشنگتن پست را به قتل رسانده و در مورد آن دروغ گفته است. ما به اینجا رسیده ایم!

سناتور دموکرات کریس مورفی: سعودی ها، غیرنظامیان حوثی را می کشند و حوثی ها با حمله به عربستان سعودی پاسخ می دهند. حمله به تاسیسات آرامکو پس از حمله هوایی عربستان سعودی به زندان ذمار در یمن که 100 کشته برجا گذاشت صورت گرفت. ما پیمان دفاعی مشترک با عربستان سعودی نداریم و نباید به آن تظاهر کنیم.

مو بروکس، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان: ایران بدنه شش نفتکش را در خلیج فارس سوراخ کرده و دیگر نفتکش ها را ربوده است. احتمالاً ایران 50٪ از تولید نفت عربستان سعودی را نابود کرده است. همه اینها اقدامات جنگی هستند! کشورهای حوزه خلیج فارس و نظامیان کشورهای وابسته به نفت از جمله ژاپن ، چین ، هند ، اروپا و غیره باید پاسخ دهند. نه آمریکا!
 
 
بتو اورورک ، نامزد دموکرات ها در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2020 امریکا: من به عنوان رئیس جمهور به خاطر عربستان به جنگ نمی روم و به عربستان سعودی اجازه نخواهم داد سیاست خارجی ما را دیکته کند. 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: