نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
بلیت هواپیما برای ایام اربعین گران نمی‌شود
کد خبر: ١٦٠٣١٤ تاریخ انتشار: ٢٦ مرداد ١٣٩٨ - ٠٨:٥١
صفحه نخست » آخرین اخبار
بلیت هواپیما برای ایام اربعین گران نمی‌شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بلیت هواپیما برای ایام اربعین گران نمی‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده است قیمت بلیت اتوبوس هم در مسیر رفت در این ایام گران نشود.

 شهرام آدم‌نژاد در حاشیه راه‌اندازی اولین پرواز داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره) در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره نرخ بلیت پروازهای اربعین اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای عتبات برای ایام اربعین گران نمی‌شود.
وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی شده است قیمت بلیت اتوبوس هم در مسیر رفت در این ایام گران نشود اما باید ترددهای یک‌سرخالی را هم در نظر داشت.
به گزارش فارس، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ‌های بلیت هواپیما گفت: در خیلی از مسیرها پس از پایان شهریورماه، با توجه به کاهش تقاضا و افزایش عرضه، نرخ‌های بلیت هواپیما کاهش می‌یابد.
آدم نژاد با‌اشاره به مطلوبیت راه‌اندازی پرواز داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: از آن منظر که محدودیت زمان پروازی در فرودگاه امام خمینی(ره) وجود ندارد، راه‌اندازی پروازهای داخلی در این فرودگاه نیز دارای مزیت است.
وی افزود: ایرلاین‌هایی که می‌خواهند پروازهای کانکشن داشته باشند، یعنی ابتدا از مسیری خارجی به فرودگاه امام خمینی(ره) بیایند و سپس از این فرودگاه پرواز داخلی به یکی از نقاط کشور داشته باشند، می‌توانند پروازهای داخلی خود را در فرودگاه امام(ره) راه‌اندازی کنند.
همچنین عباس تابش؛ معاون وزیر صمت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر از ورود سازمان حمایت به گرانفروشی بلیت هواپیما و صدور حکم برای دو ایرلاین متخلف در این زمینه خبر داد و با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی، ضوابط فروش و نرخ‌گذاری بلیت هواپیما را رعایت نمی‌کنند، گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت جدی به مقوله نرخ‌گذاری بلیت هواپیما ورود کرده و متاسفانه در این بررسی‌ها، مشخص شد که شرکت‌های هواپیمایی ضوابط هیئت تعیین قیمت را رعایت نمی‌کنند.
وی ادامه داد: بررسی‌ها، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را به این نتیجه رسانده که یک‌سری اتفاقات در تعیین نرخ بلیت هواپیما رخ می‌دهد که متاثر از عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری دولت از سوی شرکت‌های هواپیمایی است. بر این اساس، قطع به یقین، به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که تخلفاتی درخصوص قیمت بلیت هواپیما در حال انجام است و دو ایرلاین نیز در این رابطه جریمه شده‌اند که آرای آنها صادر شده است.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل شده و گشت‌های ویژه‌ای را برگزار کرده است که نتایج آن، در حال جمع‌بندی برای ارایه به مراجع قضایی است. سازمان حمایت هم تا یکشنبه هفته پیش رو (فردا)، نظرات خود را در رابطه با مستندات ایرلاین‌ها، جمع‌بندی خواهد کرد.
تابش گفت: مصرف‌کنندگان طی ماههای گذشته، شکایات بسیاری از قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف پروازی داشتند که بر این اساس، سازمان حمایت وارد عمل شده و تا زمانی که ایرلاین‌ها، دلایل مستدل برای قیمت‌های تنظیم شده ارایه ندهند، کار را پیگیری می‌کند.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: