نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
تلاش دولت برای حاشیه‌سازی درباره «گاندو» ادامه دارد؛ ظریف: ما پول نداریم از اقداماتمان فیلم تبلیغاتی بسازیم/ آشنا: دولت برای تولید سریال پول ندارد!!!
کد خبر: ١٥٩٩٩٢ تاریخ انتشار: ٢٣ تير ١٣٩٨ - ٠٨:٤٨
صفحه نخست » مطالب وسط
تلاش دولت برای حاشیه‌سازی درباره «گاندو» ادامه دارد؛ ظریف: ما پول نداریم از اقداماتمان فیلم تبلیغاتی بسازیم/ آشنا: دولت برای تولید سریال پول ندارد!!!

ادعاهای مطرح شده از سوی ظریف و آشنا، صرفاً به این خاطر است که اصل موضوع که سوالات ایجاد شده در ذهن مردم درباره «جیسون رضائیان» باشد را به حاشیه بکشانند.

 این اظهارات ظریف و آشنا در حالی است که کارگردان «گاندو» در یک نشست خبری که اخیراً داشته است، با اشاره به بودجه های تولید سریال «گاندو» و «آنام»(اثر دیگر جواد افشار) گفته بود: «بودجه گاندو که کل آن را سازمان صدا و سیما پرداخت كرده است تقریبا حدود بودجه سریال آنام بود که خود من برای شبکه سه ساختم و بودجه آن را اتفاقا دولت یازدهم پرداخت کرده بود.»
 
گذشته از این، به گزارش «جام‌جم» پایگاه خبری صدا و سیما، از فروردین تا دی 97، شبکه‌های متعدد رسانه ملی، اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، 11 هزار ساعت برنامه برای انعکاس فعالیت‌های دولت در بخش‌های مختلف، روی آنتن سیما رفته است.
 
به عبارتی، ظریف و دولت، پیش از آغاز پخش سریال «گاندو»، از 11 هزار ساعت برنامه تلویزیونی و رادیویی برای انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات خود، استفاده کرده‌اند.
 
فرار به جای پاسخگویی
از زمانی که در سریال «گاندو» به انفعال دستگاه دیپلماسی دولت در مقابله با آمریکایی‌ها اشاره شد تا کنون، مسئولین دولتی بجای پاسخگویی به سوالات ایجاد شده در ذهن مردم و ایجاد شفافیت درباره اقدامات خود در رابطه با پرونده جاسوسی «جیسون رضائیان»، با طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه دولت برای تهیه فیلم بودجه ندارد تا از اقدامات خود دفاع کند و یا موضوع سریال تلویزیونی مذکور واقعیت ندارد، سعی در فرار از پاسخگویی دارند.
 
چنین اظهار نظراتی از سوی مقامات دولتی، پیش از اینکه از روی واقعیت باشد، حاکی از عصبانیت‌شان از روایت ماجراهای مهمی نظیر ماجرای «جیسون رضائیان» برای مردم است.
 
ادعای عجیب‌تر ظریف!
همچنین ظریف در بخشی دیگر از صحبتهایش در جمع خبرنگاران، درباره شکار پهپاد جاسوسی آمریکا گفته است: «نخستین کسانی که در جریان پهپاد آمریکایی وارد عمل شدند و مانع شدند تا آمریکایی‌ها بتوانند روایت غلط خود را به دنیا ارائه دهند و شاید از این طریق مانع شدند تا آمریکایی‌ها احساس کنند می‌توانند عمل متقابلی انجام دهند، دستگاه دیپلماسی بود!»
 
تلاش برای اثبات قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح در مقابل آمریکایی‌ها، مانند تلاش برای اثبات روشنایی روز است و تقریباً برای همه روشن است که این قدرت نظامی کشور است که دشمنان را از تجاوز منع می‌کند. البته این بار اولی نیست که مقامات دولت، برای پر کردن کارنامه پر هیچ خود، عملکرد قابل تقدیر نیروهای مسلح کشور را به نام خود تمام می‌کنند. اما انتظاری که از ظریف می‌رود این است که حداقل با توجه به نتیجه‌ برجام، اینگونه از تیم دیپلماسی دولت و عملکردش سخن نگوید.
 
در هر حال با توجه به گزارش «جام‌جم» از برنامه های سیما و همچنین گفته‌های کارگردان فیلم «آنام» که اسپانسر آن دولت بود، مشخص می‌شود که ادعاهای مطرح شده از سوی ظریف و آشنا، صرفاً به این خاطر است که اصل موضوع که سوالات ایجاد شده در ذهن مردم درباره «جیسون رضائیان» باشد را به حاشیه بکشانند.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: