نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
روحانی با استعفای قاضی زاده هاشمی موافقت کرد/ آقای «رای دادید و فعلا همین است» هم دوام نیاورد و از دولت رفت/ نمکی سرپرست وزارت بهداشت شد
کد خبر: ١٥٨٩٦٩ تاریخ انتشار: ١٣ دي ١٣٩٧ - ١٦:٥٥
صفحه نخست » تیتر یک
روحانی با استعفای قاضی زاده هاشمی موافقت کرد/ آقای «رای دادید و فعلا همین است» هم دوام نیاورد و از دولت رفت/ نمکی سرپرست وزارت بهداشت شد

قاضی زاده هاشمی چه ناکارآمد باشد و چه کارآمد؛ چه به خاطر فرار از استیضاح رفته باشد و چه به خاطر کمبود بودجه، یک قضیه منطقی را برای همه روشن می‌کند؛ و آن اینکه حتی خود او نیز در این شرایط نمی‌تواند با دولتی که انسجام ندارد کار کند و آن را تحمل کند! او که روزی چشم در چشم مردم نگاه می‌کرد و معتقد بود خربزه خورده‌اید و حالا پای لرزش بنشینید! حالا از مسئولیت خود به علت ناکارآمدی در تخصیص بودجه استعفا داده است.

 سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت نیز در آخرین جلسه شورای معاونین که روز پنج شنبه 13 دی برگزار شده بود به اظهارات نوبخت به تندی جواب داده بود.او درباره چالش‌های مالی وزارت بهداشت و برخی سخنان درباره ریخت و پاش‌های مالی در طرح تحول سلامت گفت:
 
«کل پول‌هایی که برای طرح تحول سلامت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هزینه شده به اعتراف دوستان در سازمان برنامه ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و عدد‌هایی که می‌گویند خلاف واقع است.۳۵ هزار میلیارد تومان صرف موسسات مالی و اعتباری فاسد کردند، کسانی که نزول خور، رباخوار و فاسد بودند و موسساتی، چون ثامن الحجج از اسم ائمه سوء استفاده کردند و دکتر روحانی در سخنرانی عمومی فرمودند که ۳۵ هزار صرف این موسسات شد، ببینید این موسسات چه آبرویی از کشور بردند، ۲ سال مردم بیچاره را در برف، باران و گرما از سالنی به سالن دیگر بردند، این مردم در خیابان چادر می‌زدند و در نهایت از جیب این مردم ۳۵ هزار میلیارد برداشتیم به آنها هیچ نگفتیم و  با افتخار گفتیم که مسئله را مدیریت کردیم.»
 
آنگونه که مشخص است بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت یک دعوای تمام عیار به پاست. برخی معتقدند که این دعوا به خاطر احتمال کاندیداتوری هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی است.
 
با همه‌ی این اوصاف روز گذشته محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه نظر رئیس جمهوری این است که وزیر بهداشت در دولت باقی بماند، گفته است: 
 
«وزیر بهداشت یکی از موفق‌ترین وزرای دولت‌های یازدهم و دوازدهم است که فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه بهداشت داشته‌ و از همه مهم‌تر اینکه طرح تحول سلامت را به خوبی پیش برده است.وی وزارت بهداشت را وزارتخانه‌ای حساس و مهم عنوان کرد که اداره آن به مدیریت بالا و بودجه نیاز دارد. دکتر هاشمی اختلاف نظری در رابطه با بودجه وزارت بهداشت دارد و به همین دلیل استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کرده، اما رئیس جمهوری  وی را وزیر بسیار لایق و با عملکرد خوب می‌داند و به همین خاطر در برابر پذیرش استعفای وی مقاومت کرده است.»
 
در مسئله استعفای وزیر بهداشت، رییس کمیسیون بهداشت مجلس معتقد است که قاضی‌زاده هاشمی در کار خود آنگونه که باید موفق نبوده و برای همین هم با امضای 35 نماینده قرار بر این بوده که به مجلس بیاید و در روند استیضاح قرار بگیرد! و از طرفی رییس جمهور نیز معتقد است که هاشمی از موفق‌ترین وزرای دولت است. اگر کارشناسی کمیسیون بهداشت را مبنا قرار دهیم پس وای به حال دولتی که وزیر ناکارآمد بهداشت‌اش از بهترین وزرا باشد!
 
به هرحال قاضی زاده هاشمی چه ناکارآمد باشد و چه کارآمد؛ چه به خاطر فرار از استیضاح رفته باشد و چه به خاطر کمبود بودجه، یک قضیه منطقی را برای همه روشن می‌کند؛ و آن اینکه حتی خود او نیز در این شرایط نمی‌تواند با دولتی که انسجام ندارد کار کند و آن را تحمل کند! او که روزی چشم در چشم مردم نگاه می‌کرد و معتقد بود خربزه خورده‌اید و حالا پای لرزش بنشینید! حالا از مسئولیت خود به علت ناکارآمدی در تخصیص بودجه استعفا داده است.
 
درهمین راستا حسن روحانی امروز بالاخره با استعفا قاضی زاده موافقت کرد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور امروز پنجشنبه 13 دی 97 با قدردانی از خدمات خالصانه و تلاش‌های صادقانه دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم؛ بویژه در اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت، استعفای وی را پذیرفت و سرپرست جدیدی را برای این وزارتخانه منصوب کرد.
 
 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: