نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
زنگ بیدارباش در سراسر کشور با گرامیداشت حماسه 9 دی
کد خبر: ١٥٨٩٣٦ تاریخ انتشار: ١٠ دي ١٣٩٧ - ١٠:٣٤
صفحه نخست » تیتر یک
زنگ بیدارباش در سراسر کشور با گرامیداشت حماسه 9 دی

مردم مسلمان و انقلابی ایران در نهمین سالگرد یوم‌الله 9 دی در اقصی نقاط کشور با حضور در خیابان‌ها این روز را گرامی داشته و بار دیگر با فتنه‌گران اتمام حجت و مرزبندی کردند.

 مردم شهرهای تهران، مشهد، اردبیل، شیراز، ارومیه، اصفهان، بوشهر، گیلان، کرمانشاه و...با برگزاری تجمعاتی سالگرد یوم الله نه دی را گرامی داشتند.
در تهران مردم در میدان امام حسین(ع) اجتماع کرده و ضمن شعارهای ضدآمریکایی و ضد‌انگلیسی طی قطعنامه‌ای تاکید کردند: فتنه آمریکایی- صهیونیستی سال 88 کودتای بین‌المللی با الگوی اهریمنی انقلاب رنگین و جنگ نرم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودکه با دست قدرت الهی، هدایت‌های حکیمانه امام المسلمین، بصیرت، دشمن‌شناسی و عمل به هنگام مردم متدین و سلحشور با شکست مواجه شد لکن همنوایی سران داخلی فتنه با دشمنان خارجی، گناه بس عظیم و نابخشودنی است که هر‌گونه تلاش مذبوحانه‌ای برای تطهیر جرم و جنایت غیرقابل عفو و بخشش آنها را شدیدا محکوم می‌نماییم.
گفتنی است جمعیت شرکت‌کننده در مراسم باشکوه یوم‌الله ۹ دی در تهران، پس از اتمام مراسم در میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا حرکت کردند.
مردم تهران با حمل گسترده پلاکاردهای مرگ بر انگلیس علاوه‌بر یادآوری نقش لندن در فتنه سال ۸۸ بر غیرقابل اعتماد بودن اروپا در تداوم برجام تاکید کردند.

سردار سلامی:
فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی سهمگین‌تر و عامل تحریم کشور بود
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فتنه ۸۸ عامل تحریم کشور بود، لذا ملت ایران همچنان از آن فتنه خطرناک رنج می‌برد‌.
به گزارش فارس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت ۹ دی که در میدان امام حسین تهران برگزار شد، گفت: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناکتر و سهمگین‌تر بود زیرا دشمن همه هویت، آگاهی و آزادی ملت ایران را نشانه رفته بودند، آنها می‌خواستند دستاوردهای ملت را قربانی کنند. وی با بیان اینکه « فتنه ۸۸ عامل تحریم کشور بود» افزود: فتنه هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ضرر زد، بر چهره مردم‌سالاری ایران چنگ زدند و این تصور را پیش آورد که ملت ایران متزلزل شده است و این به ایجاد طمع به دشمنان ما جهت هجوم مجدد به این ملت کمک می‌کرد. سلامی گفت: ۹ دی روزی است که ملت ایران آرزوهای دشمنان را تشییع و تدفین کردند و عظمت ایران را به نمایش گذاشتند.سلامی گفت: ملت ایران توانست زخم‌های فتنه را ترمیم کند. رهبر عزیز و بزرگوار ما بزرگترین نقش را در هدایت ملت در جریان این توطئه‌ها داشت، او سعه‌صدر به خرج داد. او با الهام‌بخشی خود بذر آگاهی و ایمان را در دل‌های ما کاشت که امروز شاخسارهای آن در عالم دیده می‌شود.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی:
حماسه 9 دی کمر فتنه را شکست
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حماسه مردم کمر فتنه را شکست، گفت: حماسه نهم دی قابل تشبیه به حرکت مردم انقلابی در عاشورای سال 57 است و حماسه مردم کمر فتنه را شکست.
به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر دیروز در تجمع بزرگداشت نهم دی در مدرسه علمیه فیضیه با‌ اشاره به ویژگی حماسه نهم دی اظهار کرد: ملت ایران در هشت ماهه فتنه سال 88 همچون دوران انقلاب اسلامی بصیرت داشتند، در آن زمان دو اردوگاه وجود داشت و رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل از سران فتنه حمایت کردند، در آن دوران تمام دشمنان انقلاب اسلامی به میدان آمدند تا نظام ولایی را به زمین بزنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: حماسه نهم دی قابل تشبیه به حرکت مردم انقلابی در عاشورای سال 57 است و حماسه مردم کمر فتنه را شکست.
آیت‌الله خاتمی با ‌اشاره به انقلابی بودن حوزه علمیه قم اظهار کرد: حوزه علمیه قم بصیر است و این حوزه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی همراه با امام خمینی(ره) نقش زیادی داشت؛ طلاب امروز با شرکت در مراسم بزرگداشت نهم دی نشان دادند که انقلابی بودند، انقلابی هستند و انقلابی خواهند ماند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
عملیات فریب برای فراموشی فتنه 88 برنامه‌ریزی شده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تلاش برای فراموش‌شدن نهم دی‌ماه عملیات فریب برنامه‌ریزی شده است گفت: عملیات فریب عملیاتی است که برخی‌ها تلاش کنند تا ملت متضرر و‌ عده‌ای از فتنه‌گران بیشتر گستاخی کنند.
 محمدحسین صفارهرندی با ‌اشاره به نجابت مردم رشت در خلق حماسه ۸ دی سال ۸۸ اظهار کرد: خوشبختانه مردم رشت که با تأسی از فرهنگ عاشورا در هشت دی قیام کردند و‌ بد به حال آن‌هایی که آن حادثه فجیع را در کشور رقم زدند. وی با ‌اشاره به هویت دینی و انقلابی روز نهم دی‌ماه تصریح کرد: گرچه برخی از دست‌اندرکاران در تلاش‌اند تا از هویت نهم دی بکاهند اما مردم انقلابی ایران اسلامی اجازه چنین جسارتی را به آنها نمی‌دهند. صفار هرندی با بیان اینکه رفتار فتنه‌گران موجب شد تا مورد حمایت دشمنان قرار بگیرند افزود: پیوند دشمن با فتنه‌گران پس از انتخابات تشدید شد و فتنه‌گران از حمایت اجانب آمریکایی، سلطنت‌طلب‌ها و منافقینی که یک زبان سبز به گردن سگ‌های خود می‌بستند ابراز برائت نکردند. وی با ‌اشاره به رفتار روز عاشورای فتنه‌گران خاطرنشان کرد: اگر دشمن در جریان حادثه عاشورایی ۸۸ موفق می‌شد یقیناً نوبت رشت می‌شد و‌ جریان آشوب را به شهرهای ایران می‌کشاندند.
 
 
 حجت‌الاسلام پناهیان:
9دی زمان قدرت‌نمایی ایمان ولایی مردم بود
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ۹ دی محل قدرت‌نمایی ایمان ولایی مردم بود و ضرباتی که در آینده، دشمن از ایمان ولایی مردم دریافت می‌کند، بسیار سهمگین‌تر خواهد
بود.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شنبه شب به‌ مناسبت سالگرد حماسه ۹ دی در دانشگاه فرهنگیان مشهد درخصوص فتنه ۸۸ و فتنه‌هایی که بر سر راه انقلاب پدیدار شده است، افزود: ۹دی اگرچه امر باشکوهی بود، از ناحیه کسانی که این مردم را می‌شناسند و با ایمان مردم آشنا هستند، اما موجب تعجب نبود، چون انتظار هم از مردم ولایی ما چیزی جز این نبود که در موقع حساس به‌ میدان بیایند و حتی برخی از نخبگان جامعه را که آنها هم اهل ایمان خودشان را می‌دانند و ما هم آنها را اهل ایمان می‌دانیم، جا بگذارند و با قدرت ایمان خودشان بتوانند مشکلات جامعه را برطرف کنند.
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فتنه ۸۸ ضررهای زیادی به‌ جامعه ما زد، ولی واکسینه کردن جامعه در مقابل فتنه‌هایی نظیر این و پیش بردن جامعه از نظر بصیرت محلی برای تجلی این ایمان
شد.
 
 
سردار نقدی در اهواز:
در ۹ دی بصیرت مردم بر بی‌بصیرتی برخی از نخبگان پیروز شد
سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در اجتماع گرامیداشت یوم الله 9 دی در اهواز گفت: انقلاب‌های دیگر در کمتر از چند دهه یا از اهداف اولیه خود دور شدند یا اینکه جای خود را به حکومت دیگری دادند اما مردم ایران اسلامی از این انقلاب حمایت و دفاع کردند و آن را بر فراز قله‌ انقلاب‌های بشری نشاندند.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب‌های بزرگ بشر به 40 سالگی نرسیدند، گفت: امروز انقلاب اسلامی با صبر، استقامت و بصیرت مردم به 40 سالگی رسید و بر خلاف انقلاب‌های دیگر که به یک طاغوت تکیه می‌زنند و بر علیه طاغوت دیگری به پا می‌خیزند، انقلاب ما در همان روز اول نه شرقی و نه غربی بود و همزمان بر علیه همه طاغوت‌ها شورید. به گزارش فارس وی فتنه 88 را یکی از پیچیده‌ترین توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ملت در برابر این فتنه ایستاد و انقلاب 9 دی را برپا کرد و با بصیرت در برابر بی‌بصیرتی برخی از نخبگان ایستاد.


دکتر جلیلی در خرم‌آباد:
فتنه امروز غبارآلود کردن و پوشاندن توانمندی‌ها و موفقیت‌های ملت است
دکتر سعید جلیلی صبح دیروز در جمع پرشور مردم خرم‌آباد اهمیت گرامیداشت یوم‌الله نهم دی را فرو نشاندن غبار‌ها از روی حقایق دانست و گفت: فتنه امروز غبارآلود کردن و پوشاندن توانمندی‌های مادی و معنوی ملت است.  وی گفت: همان طور که در سال ۸۸ عده‌ای می‌خواستند حماسه انتخابات و موفقیت مردم‌سالاری دینی را پوشاندند و بر روی چهره‌ای که نظام از آن مشارکت و رقابت به جهان ‌نمایش داد پنجه کشیدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش اظهار داشت: آنچه امروز برای نیروهای انقلابی ‌اهمیت دارد آن است که جلوتر از زمان خود باشند. تشخیص بدهند که دشمن بر روی چه نقاطی متمرکز خواهد شد و اقدام صحیح و به‌موقع را انجام بدهند. صحنه را بفهمند و دوست و دشمن خود را از هم تشخیص بدهند و نشان بدهند که تفکر انقلابی کم کاری، فساد و ناکارآمدی را تایید نمی‌کند. اگر دشمن قصد کرده تا موفقیت‌های نظام را غبارآلود کند، بصیرت آن است که این موفقیت‌ها را به رخ
بکشاند.


آیت‌الله کعبی‌:
مشکلات معیشتی محصول مدیریت جریان فتنه است
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: جریانی که با عقبه فتنه در لایه‌های مدیریتی نفوذ پیدا کرده باید پاسخگوی وضعیت موجود معیشتی جامعه باشند.
آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با رسا، با گرامیداشت سالگرد حماسه 9 دی گفت: جریان فتنه تلاش کرد که خود را بازسازی کند و از طریق نفوذ در لایه‌های مدیریتی از رهگذر فرصتی که نظام و ملت برای انسجام و وحدت قرار می‌دهند تلاش کردند که خود را بازسازی کنند و در لایه مدیریتی کشور حضور فعالی داشته
باشند.
آیت‌الله کعبی با بیان اینکه فتنه گران حامی یک جریان مدیریتی در کشور هستند، ابراز داشت: امروز فتنه‌گران تلاش می‌کنند خودشان را بازسازی کنند، باید فتنه‌های جدید را بشناسیم و با آن مقابله کنیم، در حال حاضر جریان فتنه و جریانی که با عقبه فتنه در لایه‌های مدیریتی کشور نفوذ پیدا کرده باید پاسخگوی وضعیت موجود معیشتی مردم
باشند.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: