نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
ویترین نمایندگان حزب اعتدال تکمیل شد؛
کد خبر: ١٥٨٨٣٠ تاریخ انتشار: ٢٧ آذر ١٣٩٧ - ٢٢:٢٤
صفحه نخست » تیتر یک
ویترین نمایندگان حزب اعتدال تکمیل شد؛

ویترین نمایندگان حزب اعتدال تکمیل شد؛

بعد از «حمله نماینده کردستان به مامور پلیس» و «فحاشی های مکرر علی مطهری» این بار «... می خوری از من دستور نمی گیری مردک عوضی»!/ تفرقه افکنی میان اهل تشیع و تسنن، شگرد تکراری نماینده فحاش سراوان

 گروه سیاسی_رجانیوز: اگرچه بارها علی مطهری در برخی از سخنرانی ها و دیدار های مردمی، با ادبیات بسیار زشت و هتاکانه، اقدام به فحاشی کرده است، اما ماجرای نماینده سراوان نشان داد که هنوز جامعه به وجود چنین پدیده های زشتی حساس است.

 

به گزارش رجانیوز روز گذشته دوشنبه ۲۶ آذر ۹۷ ویدئویی از محمدباسط ‌درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شد. آنچه در این فیلم نشان داده می‌شود گویای این است که این نماینده مجلس درخواستی خارج از ضوابط اداری دارد اما کارمند در برابر خواسته وی مقاومت می کند و می گوید: «من از شما دستور نمی‌گیرم.» این نماینده مجلس در واکنش، با کلماتی زشت و لحنی توهین‌آمیز با این کارمند برخورد می‌کند و می گوید «تو ... میخوری از من دستور نمی گیری، مردک عوضی، تو غلط می کنی از من دستور نمی گیری»!

انتشار این فیلم در فضای مجازی واکنش های زیادی را در میان کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال داشت تا جایی که درازهی با انتشار فایلی تصویری تلاش کرد تا در مورد این اتفاق توضیح دهد. او در این کلیپ که از روی نوشته ای می خواند، نه تنها بابت این رفتار دور از شان نمایندگی عذرخواهی نکرد، بلکه با فرار رو به جلو، مدعی شد که این کلیپ توسط افراد مغرض پیرو یک درگیری و مشاجره بین او و یک ارباب رجوع بعد از حدود ۴۵ دقیقه معطلی در محل گمرک ایران و به تحریک یکی از پرسنل گمرک صورت گرفته است.

 

درازهی در این فیلم مشاجره ایجاد شده را ناشی از توهین به قوم بلوچ، مذهب اهل سنت، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور قلمداد می‌کند و همچنین فیلم منتشر شده در فضای مجازی را محصول ترفند کامپیوتری، برش و همسان‌سازی کلمات و انتشار از روی غرض دانسته که اعلام کرده این مسئله از سوی مقامات قضائی ذیصلاح در حال پیگیری است.

 

جالب اینجاست که برخلاف ادعای درازهی کارمند گمرک در فیلم منتشر شده، اتفاقاً خودش از شهروندان اهل تسنن ترکمن صحرا در استان گلستان است. در همین راستا یکی از کارکنان گمرک در مصاحبه با فارس اعلام کرده است: «موضوع مشاجره مربوط به مراجعه سرزده نماینده مجلس به گمرک و مشکل پارک خودرو در پارکینگ محدود ساختمان گمرک بوده است».

 

این کارمند گمرک اضافه کرد: «اینکه نماینده محترم مجلس اعلام کرده جلسه با رئیس گمرک از قبل هماهنگ شده و بعدا تغییر یافته بود، صحت ندارد و کارمند انتظامات گمرک موظف بوده به خاطر عدم هماهنگی از ورود خودروی این نماینده به داخل پارکینگ گمرک جلوگیری کند».

 

وی تاکید کرد: «کارمند گمرک که در فیلم منتشر شده در فضای مجازی اجازه ورود بدون هماهنگی را به نماینده مجلس نمی‌دهد، هیچ گونه سابقه سوئی در مدت خدمت در گمرک نداشته و اتفاقاً خودش از شهروندان اهل تسنن ترکمن صحرا در استان گلستان است و ادعای نماینده مذکور مبنی بر توهین به اهل تسنن از سوی این کارمند و قومیتی جلوه دادن این بحث و درگیری نمی‌تواند واقعیت داشته باشد».

 

جالب اینجاست که مجلس شورای اسلامی دربرابر رفتارهای دور از ادب این نماینده، نه تنها اقدام خاصی انجام نداد بلکه 40 نماینده خواستار استیضاح وزیر اقتصاد به خاطر برخورد حراست گمرک با این نماینده هتاک شدند!

 

البته این اولین باری نیست که درازهی با تحریک حساسیت های قومی و مذهبی تلاش کرده است برای خود آبرو کسب کند. چندی پیش او در نطقی در مجلس تلاش کرده بود تا یک مساله حاشیه ای که توسط یک فوتبالیست ایجاد شده بود را به یک مساله سیاسی و ملی تبدیل کند و میان اهل تشیع و تسنن اختلاف افکنی کند. این نماینده در بخشی از نطق خود مباحثی را مطرح کرد که حواشی زیادی را به دنبال داشت و رگه هایی از تفرقه افکنی میان شیعیان و اهل تسنن را به دنبال داشت.

 

حمله نماینده کردستان به پلیس فرودگاه

 اما این اولین بار نیست که نماینده ای، در مقابل قانون اقدام به فحاشی و قانون شکنی می کند. سال گذشته نیز یکی از نمایندگان مردم کردستان که اتفاقا مانند درازهی از طریق لیست اعتدال و توسعه وارد مجلس شده بود، با یک مأمور پلیس درگیر می‌شود و ضمن فحاشی او را مورد ضرب و شتم قرار داده و بینی او را می‌شکند. مساله ای که قرار بود رسیدگی شود. درآن مقطع سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان گفته بود: «در رابطه با موضوع درگیری آقای حمدالله کریمی نماینده بیجار با مأمور پلیس راهور، تابحال شکایتی از طرف ناجا علیه ایشان واصل نشده و اگر واصل شود، هم شکایت پلیس را بررسی می‌کنیم و هم توضیحات نماینده را».

 

اما در مقابل سخنگوی نیروی انتظامی گفته بود: «نیروی انتظامی از نماینده مذکور شکایت کرده و مطمئنیم که قوه قضاییه با توجه به تاثیر منفی فراوانی که این نماینده از خود بر جای گذاشته، در اسرع وقت به این شکایت رسیدگی خواهد کرد». با این حال پس از یکسال هنوز نتیجه‌ی تعدی این نماینده به پلیس منتشر نشده است.

 

درکنار این نباید فراموش کرد که علی مطهری بارها به نمایندگان مجلس و حتی مردم عادی جامعه نیز فحاشی کرده است، اما در کنار حمدالله کریمی و درازهی هیچ برخوردی از سوی مسئولان امر متوجه این نمایندگان نشد. نتیجه بی توجهی به رفتار خلاف شان نمایندگی باعث شده است که این بار نماینده سراوان با گستاخی تمام به کارمند یک اداره فحاشی کند و حتی بعد از اعتراض عمومی به این رفتار حاضر به عذرخواهی نمی شود و برعکس مدعی می شود که این فیلم تقطیع شده است. حتی برای این که خود را از این مخمصه رهایی دهد، احساسات مذهبی و قومی را نیز تحریک می کند و در آخر نیز وزیر اقتصاد را استیضاح می کند. نمایندگان مجلس برای حفظ شان و جایگاه خود هم که شده باید دربرابر چنین افراد بی ادب و گستاخی بایستند تا در آینده بازهم شاهد چنین پدیده های هنجار شکنی در قامت نماینده ملت نباشیم. در غیر این صورت به مردم حق بدهید که نگاهی دیگری به خانه ملت داشته باشند. 

 

 





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: