نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
مقصر خانم نویسنده نیست
کد خبر: ١٥٨٤٨٩ تاریخ انتشار: ١٩ خرداد ١٣٩٧ - ١١:٢٦
صفحه نخست » مطالب وسط
مقصر خانم نویسنده نیست

حضور خانم نویسنده اولین حضور یک فرد با تفاوت های فراوان گفتمانی در رسانه ملی نیست پیش از این نیز کارگردانانی که در سینما به خاطر رعایت نکردن برخی شئونات کارهایشان توقیف شده بود نیز در صدا و سیما به آنها اعتماد شده بود .

 
 
 
گروه فرهنگی صابرنیوز: انتقاد به نحوه تولید سریال در رسانه ملی مسئله ای است که از دیرباز مطرح بوده اما چندی است که این موضوع شدت گرفته  که آخرین آن؛ حضور نویسنده خانم با تفکرات شبه روشنفکرانه در سریال مناسبتی ماه مبارک رمضان است.
 
اینکه برخی در جامعه نسیت به حضور خانمی با دیدگاه های متضاد با گفتمان انقلاب اسلامی در سریال ماه رمضان شیپور انتقاد برداشته اند نشان می دهد که هنوز در جامعه افرادی هستند که برای مسئله فرهنگ دغدغه دارند اما این انتقادات کافی نیست و باید موضوع ریشه ای مرتفع گردد.
 
حضور خانم نویسنده اولین حضور یک فرد با تفاوت های فراوان گفتمانی در رسانه ملی نیست پیش از این نیز کارگردانانی که در سینما به خاطر رعایت نکردن برخی شئونات کارهایشان توقیف شده بود نیز در صدا و سیما به آنها اعتماد شده بود .
 
 
جالب اینکه آن افراد اکثراً سریال هایی با موضوعات خانوادگی را روی آنتن تلویزیون برده اند و مدیران تلویزیون مشخص نبوده و نیست چگونه به افرادی که فرسنگ ها با گفتمان و ارزش انقلاب فاصله دارند کار سفارش می دهد ؟
 
شاید حضور کارگردانان با سلیقه و نگاه های متفاوت بستگی به حضور مدیران با همان رویکرد و سلیقه را دارد و معیار مشخصی برای انتخاب عوامل سازنده سریال و محصول فرهنگی در جامعه وجود نداشته باشد و به همین علت در آینده هم شاهد حضور افرادی با تفکرات روشنفکرانه تر در رسانه ملی خواهیم بود.
 
مطمئنا مدیران رسانه ملی بهتر از نگارنده به این مهم واقفند که اکنون جمهوری اسلامی در یک جنگ نابرابر فرهنگی در مقابل امپریالیسم رسانه ای غرب قرار دارد و برای پیروزی در این نبرد باید به مقوله رسانه و تأثیر آن به نحو کارشانسی و علمی بپردازد. و بداند که یک سریال یا فیلم پر محتوا می تواند نقش مهمی در فرهنگ سازی میان جوانان یک جامعه ایفا کند پس برای این مهم باید افرادی در تیم تصمیم گیری قرار بگیرند که خودشان از دغدغه مندان گفتمان انقلاب باشند نه اینکه ...
 
متاسفانه در کشور ما همه منتظرند تا یک کار خلاف هنجار رایج کشور انجام شود تا آن موقع شروع به انتقاد کنند کمیسیون فرهنگی مجلس و یا شورای انقلاب فرهنگی و دیگر نهاد های فرهنگی کشور در این نابسمانی فرهنگی سهیم هستند چون اولا رسالت نظارتی شان به خوبی انجام نداده اند و ثانیاً نقشه مهندسی فرهنگی را برای مدیران رسانه ملی ترسیم نکرده اند تا نسیت به آن مدیران سازمان صداو سیما فعالیت کنند .
 
مرحوم سلحشور چندین سال پیش در برنامه راز به مسئله ای اشاره کرد که مشکل این روز رسانه ملی است وی با انتقاد ار وضع فرهنگی کشور گفته بود: ما تنها کشوری هستیم که به فیلمساز پول می دهیم تا علیه خودمان فیلم بسازد .اکنو ن هم همین موضوع در حال رخ دادن است که به فیلمساز و نویسنده پول می دهیم که علیه ارزش ها و گفتمانمان کار کنند.
 
 
وقتی گفتمان و موضع رفتاری افراد در جامعه مشخص شده ؛ چه لزومی دارد که مدیران رسانه ملی به آنها اعتماد و سرمایه گذاری می کند تا شاهد اوضاع کنونی در تلویزیون باشیم که نویسنده سریال در ماه مبارک رمضان در صفحه شحصی اش در شبکه اجتماعی از الفاظ خارج از عرف استفاده کند .
 
رویکرد اعتماد و اطمینان به جوانان انقلابی که چندی است توسط ریاست سازمان صدا و سیما انجام شده ؛ قابل تقدیر است اما ایشان در این موضوع به خصوص باید ورود کند و فردی که با حضورش زمینه فعالیت افراد مسئله دار را فراهم کرده برکنار نماید.
 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: